10 Tips voor een effectieve social media marketing strategie

Bijgewerkt: 26 okt 2019


Als ondernemer weet u als geen ander de impact van social media in te schatten. 

Een goed doordachte social media marketing strategie kan voor heel wat nieuwe klanten zorgen. Maar hoe pak je dit nu concreet aan? Welke content deel je best op social media en welke beter niet? Welke content trekt de aandacht en zet aan om effectief uw dienst of product te kopen?

10 TIPS VOOR EEN EFFECTIVE SOCIAL MEDIA MARKETING STRATEGIE

Door middel van deze 10 inspirerende social media tips wil ik u helpen om echt het verschil te maken op alle mogelijke kanalen zoals Facebook, Twitter, LinkedIn, ... en uw doelgroep te activeren om dichter dan ooit bij uw bedrijf te komen. 


Implementeer deze tips in uw social media marketing strategie en bereik sneller uw bedrijfsdoelstellingen. Daar gaan we.

  1. Het verhaal. Vertel het verhaal van uw bedrijf vanuit uw persoonlijke situatie. Deel uw ervaringen zonder te verwijzen naar uw bedrijf, product of dienst. Laat ruimte voor mysterie en vraag geïnteresseerden om u te contacteren voor meer informatie.

  2. Deel uw enthousiasme. Deel afbeeldingen of videos van uzelf wanneer u uw dienst/product gebruikt. Beschrijf waarom u zo enthousiast bent en wat de voordelen zijn van het product of dienst zonder te verwijzen naar uw bedrijf. Zet geïnteresseerden ertoe aan om contact met u op te nemen voor meer informatie.

  3. Resultaten. Deel resultaten die u kon bereiken door gebruik te maken van uw product of dienst zonder te verwijzen naar uw bedrijf maar verwijs geïnteresseerden door naar u voor verdere inlichtingen.

  4. Resultaten van derden. Deel resultaten van derden die uw product/diensten gebruiken zonder te verwijzen naar uw bedrijf. Geïnteresseerden kunnen bij u terecht voor meer info.

  5. Van probleem tot oplossing. Beschrijf de meest relevante voordelen en resultaten die uw product/dienst heeft. Post enkele scenario’s met concrete probleemsituaties en verwijs telkens naar de oplossing zonder te verwijzen naar uw bedrijf, product of dienst. Beschrijf wel hoe u samenwerkt met bedrijven die dergelijke oplossingen aanbieden. Mensen met gelijkaardige problemen zullen zich hierin herkennen en nemen contact met u op.

  6. Deel groot nieuws. Een belangrijke mijlpaal bereikt met uw onderneming? Op dit moment heeft u redelijk wat betrokkenheid met uw doelgroep. Post over deze belangrijke gebeurtenis. Mensen maken graag deel uit van belangrijke momenten.

  7. Motiverende posts. Motiveer uw nieuwe klanten/gebruikers en laat hen weten dat ze goed bezig zijn. Mensen houden van motiverende berichten en herkennen zichzelf hierin.

  8. Voor en na posts. Indien uw product/dienst hiervoor in aanmerking komt zijn dit uitstekende posts om te delen. Deel resultaten van voor en na het gebruik van uw product/dienst zonder uw bedrijf te vermelden en overtuig geïnteresseerden om met u in contact te komen voor meer informatie.

  9. Wees grappig! U hoeft niet altijd product/dienst gerelateerde zaken te delen. Deel geregeld ook eens grappige content. Laat uw doelgroep zien dat u een echte persoon bent van vlees en bloed. Dit is een essentieel onderdeel wanneer u bouwt aan een sterke community.

  10. Beantwoord vragen. Wanneer u vragen binnenkrijgt via chat of privé berichten en u denk dat deze ook relevant zijn voor uw volledige doelgroep, maak deze dan ook publiek. Uw toekomstige klanten zijn op zoek naar dergelijke vragen en antwoorden en zo helpt u hen bij hun besluitvorming om uw product/dienst aan te schaffen.

Heeft u zelf vragen rond hoe omgaan met social media content of zoekt u zelf een sparring partner om een en ander af te toetsen neem dan gerust contact op met mij. Hieronder treft u mijn coördinaten.


Bij Marketing voor KMO's kan je zowel terecht voor het uitwerken van je marketing strategie tot en met de implementatie. Surf snel naar volgende pagina's voor meer info:


Boek uw vrijblijvende afspraak hier!

57 keer bekeken